CAREERS

SUNDANCE Communications GmbH

braucht Deine Unterstützung!

Wir suchen eine

PR & Communications Manager (m/w/d)

in Vollzeit zum nächstmöglichen Zeitpunkt 

Du bist voller Leidenschaft für medienrelevante Themen und interessierst Dich für die Welt des Showgeschäfts?

Kreativität ist Deine Stärke und ein verantwortungsbewusster Umgang mit Partnern und Klienten eine Selbstverständlichkeit für Dich? Dann bist Du bei uns an der richtigen Stelle!

Deine Aufgaben:

  • Du betreust und steuerst eigenverantwortlich die vielseitige Kommunikation rund um die Projekte unserer Artists

  • Du verantwortest die Konzeption und Umsetzung der PR-Aktivitäten damit der Projekterfolg gesichert ist, stehst Du in ständigem Austausch mit Kooperations- und Medienpartnern und bereitest entsprechende Meetingsvor und führst diese durchdas bestehende Mediennetzwerk baust Du stetig aus

  • Du begleitest unsere Artists bei Interviews und Presseevents

  • Du unterstützt unser Team bei der Erstellung von Redaktionsplänen und Content für die Social Media Accounts unserer Klienten und Agentur

  • Du übernimmst die Erstellung von Präsentationen für Akquisitionszwecke

  • Du stimmst dich eng mit den Kolleginnen und Kollegen sowie der Geschäftsführung ab und stehst ihnen bei Bedarf unterstützend zur Seite

Deine Qualifikationen:

 

  • ein abgeschlossenes Hochschulstudium in einem themennahen Fachgebiet

  • PR & Kommunikation sind deine große Leidenschaft

  • Du hast großes Interesse an Lifestyle- und Boulevardthemen und bringst ein Grundverständnis für Personality-Marken mit

  • Du bringst Arbeitserfahrung in derselben oder einer ähnlichen Branche mit, um unsere Netzwerke zu pflegen und auszubauen und bei Anfragen eigenständig agieren zu können

  • Deine hervorragenden kommunikativen Fähigkeiten sichern Dir ein sympathisches Auftreten vor unseren Artists und externen Partnern

  • Textsicherheit und ein guter Schreibstil sind deine ganz persönlichen Markenattribute

  • Du bist erfolgreich darin, Dich selbst zu organisieren und zu strukturieren

  • Du bist sicher im Umgang mit den gängigen MS-Office Programmen und konntest erste Erfahrungen mit SAP sammeln - ansonsten freuen wir uns, Dir SAP beizubringen

  • Deine guten Sprachkenntnisse in Deutsch und Englisch runden Dein Profil ab

Das bieten wir Dir:

 

  • eine vielfältige und interessante Tätigkeit in einer zukunftsorientierten Branche 

  • einen sicheren Arbeitsplatz in einem stetig wachsenden Unternehmen mit modernen Strukturen und bester Vernetzung in der Medienlandschaft  

  • das für Dich zugeschnittene Onboarding gibt dir Einblicke in alle Bereiche unserer Agentur und bindet Dich direkt in unser sympathisches Team ein  

  • spannende Einblicke in die Welt des Showgeschäfts und der Medienlandschaft 

  • flache Hierarchien und eine Kultur der offenen Kommunikation 

  • hybrides Arbeitsmodell mit einem Büro im Herzen Hamburgs bei gleichzeitiger Möglichkeit auf Homeoffice, angepasst an die aktuelle Projektsituation  

  • ein Arbeitshandy, welches Dir zur Verfügung steht  

  • eine ab sofort zu besetzende Position in Vollzeit  

  • 30 Tage Urlaub 

  • Office Dog  

Du bist motiviert, gut organisiert und in der Lage, mehrere Aufgaben dynamisch zu bearbeiten und proaktiv zu steuern?  

 

Dann freuen wir uns sehr auf Deine Bewerbungsunterlagen mit Angabe des frühestmöglichen Eintrittstermins,

gerne per E-Mail an kristina.kraske@sundance.de oder per Post z. Hd. Frau Kristina Kraske.

 

SUNDANCE Communications GmbH

Hans-Henny-Jahnn-Weg 35 · 22085 Hamburg

Are you interested in the creative world of showbusiness?

Would you love to work in a varied workplace?

Do you have strong organisational skills?

Then you’ve come to the right place!

 

As of now,

SUNDANCE Communications GmbH

is looking for an

 

Artist Assistant

for one of the agency’s clients.

Your tasks:

 

  • Arranging, agreeing and coordinating appointments

  • Travel logistics and bookings

  • Research, correspondence and general administrative tasks

  • Maintaining contact with cooperation partners and media partners

  • Supporting the artist in TV and off-air projects

  • Social media: Support in creating content

  • Daily coordination with the artist

  • Close collaboration with the team at our agency

  • Some personal assistant work with private matters possible

Your profile:

 

  • You have completed a business management traineeship or have a similar qualification

  • You have professional experience, ideally a track record in personal assistant work

  • You have strong communication skills and are reliable; you work carefully and conscientiously

  • You are not averse to spontaneity and flexibility in your daily working life

  • You have an existing basic understanding of personality brands and lifestyle themes

  • You have good language skills in German and English

  • You are a confident user of the main MS Office programs (Outlook, Word, Excel, PowerPoint) and all relevant social media (Instagram, TikTok, Facebook, etc.)

  • You have initiative and organisational talent and want to participate in a well-functioning team

  • You have a confident and friendly demeanour

 

What we can offer you:

  • Interesting and varied tasks

  • Inclusion in an existing team alongside the opportunity to work autonomously and on your own initiative

  • Exciting insights into the world of showbusiness and the media landscape

  • Your own workspace in a stylish office in a great location

  • Collaboration with a highly motivated team and helpful colleagues

  • A good working atmosphere in a creative environment

  • 30 days annual leave

Have we caught your attention? Then we would be delighted to receive your detailed application documents

along with your desired salary and your earliest starting date.

 

Please send your documents by email to kristina.kraske@sundance.de or by post to

 

SUNDANCE Communications GmbH

c/o Ms Kristina Kraske

Hans-Henny-Jahnn-Weg 35 · 22085 Hamburg

SUNDANCE Communications GmbH

needs your support!

 

Artist Operation Manager/in (m/f/other)*

Do you have a strong interest in the German TV & media industries?  Do you enjoy working in a dynamic team with interesting clients and external partners? Is it your goal to get things moving forward and take responsibility? Are you able to stay on top of stressful situations and time constraints and keep a clear head while doing so? Then you’ve come to the right place!

 

As Artist Operation Manager, your work in the ever-changing world of TV and media will be extremely varied. You’ll be the central contact for our artists and all their external partners and projects, coordinating everything that affects the artist. Even more importantly, you’ll be the interface between the human brand and its marketing and public image. Play a key role for our famous artists and be a central actor in their projects and new formats!

 

The team at SUNDANCE Communications, winners of the prestigious Artist Management of the Year award, is looking forward to welcoming an ambitious and imaginative Artist Operation Manager to support our artists and team. You will be highly motivated, organised and capable of tackling multiple tasks dynamically and of leading proactively through teamwork.

Qualifications and key attributes:

 

  • Completed business apprenticeship or degree

  • Strong interest in TV and media

  • 1-3 years of work experience in this or a similar industry

  • Efficiency combined with diligence and a keen eye for detail

  • Excellent organisational talent and self-organisation

  • Initiative and good communication skills

  • A clear head when faced with stress and deadlines

 

Additional requirements:

 

  • Language skills: Fluent German, good English (both written and spoken)

  • Good knowledge of MS Office

  • Experience with SAP software is preferred

  • Self-confident and friendly manner

 

Tasks:

 

  • Helping to look after our artists in the course of day-to-day business

  • Supporting the artists in TV and off-air productions, including the associated calendar coordination

  • Contributing to and developing new concepts and formats for our artists and the human brand.

  • Responding to any enquiries

  • PR, research, media monitoring

  • Creating presentations for acquisition purposes

 

We offer:

 

  • The chance to work and collaborate with high-profile TV and media stars

  • Flat hierarchy with open communication

  • Small, dynamic team

  • Experience and collaboration with many external partners in the TV and media industries

  • Challenging assignments

  • Over 20 years of experience in the German and international TV and media industries

  • Office dog

 

 

We look forward to receiving your detailed application documents stating your salary expectations and your earliest possible availability, either by email** to kristina.kraske@sundance.de or by post for the attention of Ms Kristina Kraske. Kindly state in the introduction to your letter where you encountered our advertisement.

Thank you!

 

SUNDANCE Communications GmbH

Hans-Henny-Jahnn-Weg 35 · 22085 Hamburg

 

*All genders are of course welcome.

**Subject line: application / job title / name